В иновативния свят на Renault

Main January 22, 2014 | Speed-Press.com A- A+ 10245 views | no comments

Интелигентният кокпитЗлатното правило при разработката на кокпити е всичко да бъде разположено така, че на шофьора да не се налага да отклонява погледа си от случващото се на пътя за повече от 1,5 сек. За да изпълни това свещено изискване,Renault имплементира технологии като Head-up дисплей. Той работи с помощта на малък екран с висока резолюция, чието изображение се прожектира върху предното стъкло посредством огледална лента върху таблото. Французите ще имплементират и големи тъчскрийнове – така функциите в кокпита ще бъдат контролирани от нещо като голям таблет. Интелигентното шасиСпоред Renault благодарение на новото поколение на системата 4Control chassis радиусът на завой на Laguna става колкото тoзи на Twingo – въпреки по-голямата с 1 м дължина на Laguna. При ниска скорост задните колела се отклоняват в посока, срещуположна на тази на предните – което улеснява маневрирането. При висока скорост задните колела завиват като предните, т.е. колата се движи като по релси – и става по-стабилна. Последната генерация на системата разполага с два режима – sport и comfort, които се активират с бутон от купето. Спрямо тези режими електрониката определя от каква скорост задните колела ще „следват“ предните в завой и дали адаптивните амортисьори ще „омекнат“,или ще се втвърдят. Системите ADASТ.нар. Advanced Driver Assistance Systems (б.пр. асистиращи системи за шофьора) осигуряват функции като автоматично паркиране, адаптивен темпомат, предупреждение за дистанцията и разпознаване на пътни знаци. Системите функционират благодарение на две камери, 12 ултразвукови сензора и радар, които събират данни, обработвани от електрониката в реално време. Монтаж на двигателя 0,9 Tce 90 под ъгъл 49 градуса3-цилиндровият бензинов турбомотор се монтира под ъгъл от 49 градуса, което прави възможно вграждането му в автомобили с ограничено пространство в двигателния отсек. Сред другите иновации при мотора е електрическиятwaste gate, който може да бъде контролиран много по-прецизно. Така той реагира много по-бързо, което осигурява намалени вредни емисии и повече удоволствие от шофирането. Два турбокомпресора за 1,6 dCiФормулата е позната: малкият турбокомпресор се развърта лесно и осигурява въртящ висок момент при ниските обороти, а при високите се включва големият. Засега от Renault издават, че системата ще бъде приложена в 1.6dCi, а вероятно и в други мотори. Нови стоманени бутала за по-ниско вътрешно триенеПри високи температури стоманата се разширява в по-малка степен от алуминия. Следвайки това нейно свойство, Renault разработва стоманени бутала, които гарантират по-малка хлабина към цилиндрите от алуминиевите. С новите бутала вътрешното триене се намалява, изгарянето става по-ефективно и така разходът пада. Стоманата е по-тежка, но и по-твърда от алуминия – това позволява буталата да бъдат „орязани“ и така да тежат толкова, колкото и алуминиевите. Французите имплементират новите бутала при дизеловите мотори като следствие от развитието на технологиите в F1. Прототипите, свързани със заобикалящия ги свят Проектът PAMUОставяме електромобила да се зарежда, а после идва той сам-самичък да ви посрещне пред входа на жилището ви: звучи добре, нали? В момента с прототип на базата на Fluence Renault тества автомобил, който се движи напълно автономно в контролирана среда. Проектът PAMU (Advance Urban Mobility Platform) владее четири основни функции - „възприемане“ на заобикалящия го свят посредством сензори и камери; електронно контролирано шаси; геопозициониране чрез навигационната система на колата и система за управление от разстояние, която „комуникира“ с колата. Всички сензори и активатори, използвани в машината, се използват в масовото автомобилно производство. Score@f: експерименталната комуникационна транспортна системаКомуникацията между отделните автомобили и пътната инфраструктура може да се окаже ключът към избягването на множество ПТП-та. Именно в тази посока заедно с много други компании работят Renault и PSA. “Общуването“ между отделните коли и елементите на инфраструктурата може например да накара автомобил автоматично да спре, ако системата отчете, че друг автомобил е преминал на червен светофар и му е отнел предимството.

 
Keywords:   renault
 

Images Gallery


 

 
 

Comments

 

There are no comments yet. Be the first one to express yourself!

 
(required)
(recommended)
or
Login with Facebook
 

Благодарим Ви, че използвате кирилица за Вашите коментари. В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки, или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератор на сайта.
 

Като използвате този Уебсайт, Вие се съгласявате с употребата на бисквитки.
За повече информация, моля вижте нашата Политика за бисквитките.
Затвори
Processing your request, please wait Loading, please wait...